Montréal: Agence métropolitaine de transport
Agence métropolitaine de transport (AMT), organizátor veřejné dopravy v Montréalu a jeho okolí, zajišťuje také provoz příměstské železnice kolem tohoto druhého největšího kanadského města. Rozsah sítě i provozu je ovšem relativně malý v porovnání nejen s Evropou, ale i některými srovnatelnými městy na východním pobřeží Spojených států či o něco větším Torontem. Příměstská železnice je v režii AMT od vzniku této společnosti v roce 1997; v té době byly v provozu pouhé dvě linky. Dříve v okolí Montréalu provozovaly osobní vlaky obě velké železniční společnosti, Canadian National i Canadian Pacific, většina spojů ale byla postupně zrušena.
Dnes je provozu celkem šest linek, část z nich je v Montréalu ukončena na hlavním nádraží (dříve nádraží Canadian National Railway), část na nádraží Lucien-L'Allier (stojící nedaleko dnes již zrušeného nádraží Windsor Station společnosti Canadian Pacific Railway). Linky ukončené na nádraží Lucien-L'Allier jsou vedeny po tratích společnosti Canadian Pacific Railway, linka do Mont Saint-Hilaire vede po trati Canadian National Railway.
Jistou zvláštností i v rámci celé kanady je trať do Deux-Montagnes. Ta je jako jediná v celém montréalském uzlu elektrifikovaná, a to už od svého vzniku v roce 1918. Důvodem pro to byl pětikilometrový tunel pod městskou dominantou – kopcem Mont Royal – začínající přímo na dnešním Gare Centrale. Tato trať, na níž až do poloviny devadesátých let jezdily stařičké elektrické lokomotivy společnosti CN, v současné době patří přímo společnosti AMT. Po rekonstrukci a reelektrifikaci (původně 2400V=, dnes 25kV 60Hz) jsou tu v provozu ucelené elektrické jednotky.
Na zbylé síti zajišťují provoz vratné soupravy vedené motorovými lokomotivami. 1. prosince 2014 byla otevřena nová, šestá linka do Mascouche. Pro ni byly již v roce 2011 dodány duální (elektrické/dieslové) lokomotivy Bombardier ALP-45DP. Zpočátku její trasa totiž sleduje trať do Deux-Montagnes tunelem pod Mont Royal, kde vlaky využívají elektrický pohon. V Ahuntsic se nová linka odpojuje od trasy do Deux-Montagnes a vede dál severovýchodním směrem po neelektrifikované trati CN. Posledních 12 km z Repentigny bylo dokonce vybudováno jako nová trať v souběhu s dálnicí 640.