Nový terminál hromadné dopravy a přestavba přednádraží
Hradec Králové se může pyšnit monumentální budovou hlavního nádraží vystavěnou v letech 1929 – 935. Budově dlouhé 152 metrů dominuje vysoká hodinová věž v sousedství hlavního vchodu. Vnitřní prostor, jehož většinu tvoří prostorná hala, pak není o nic méně velkorysý než exteriér. V nedávné době prošly interiéry budovy i nástupiště revitalizací, díky které jsou opět důstojnou vstupní branou města.
Srpen 2005
Přímo před budovou hlavního nádraží se nachází důležitý uzel městské dopravy. Cestujícím z vlaku umožňuje rychlý přestup na spoje do centra města. Původní terminál ovšem vykazoval i některé nedostatky; u stanoviště A přímo před nádražní budovou zastavovalo často několik vozidel vedle sebe, aniž by zde byly nástupní ostrůvky. Dalším problémem zde bylo zastavování linkových a dálkových autobusů. Staré autobusové nádraží v Puškinově ulici tvořila prakticky pouze plocha z betonových panelů. Některé spoje však zastavovaly přímo před budovou hlavního nádraží, kde ovšem také nebylo odpovídající zázemí pro dálkovou dopravu.
Květen 2008
Přednádražní prostor se tak v průběhu roku 2008 dočkal rekonstrukce, jejíž projekt vytvořil známý dopravní architekt Patrik Kotas. Kromě celkové přestavby Riegrova náměstí došlo především ke stavbě nového terminálu společného pro městskou hromadnou dopravu a linkové autobusy. Ten je situován přibližně stejně daleko od budovy železniční stanice jako původní autobusové nádraží, ovšem na opačné (tedy severní) straně v sousedství ulice Nádražní. Je na něm patrný rukopis jeho autora, nad zastávkami se tedy vypíná množství zaoblených nosníků, plachet a lan. Projekt počítá také s další zástavbou jak v okolí nového autobusového nádraží, tak i v prostoru toho starého.