Pardubice

Pardubice jsou proslulé svým perníkem. Tak jako v sousedním Hradci Králové je zde možné obdivovat skvosty prvorepublikové avantgardní architektury. Janákovo rondokubistické krematorium si dokonce zahrálo místo strašnického v Herzově filmu Spalovač mrtvol. V Pardubicích je zámek s velmi originálním opevněním, které je značeno i na mapách dopravy ve městě. Tramvajová síť v Pardubicích nevznikla, trolejbusy ale vedou až do Lázní Bohdaneč kolem chemických závodů v Semtíně.

Historická vozidla

V Pardubicích se díky spolupráci místního dopravního podniku a Pardubického spolku historie železniční dopravy nachází relativně velký počet historických vozidel MHD. Ve zdejší vozovně tak nalezneme následující provozní trolejbusy: hned dva vozy 9Tr (9TrHT26 evidenční číslo 353 a 9TrHT28 evidenční číslo 358), 14Tr08/6 evidenční číslo 311 a dokonce kloubový Škoda-Sanos 200Tr evidenční číslo 329 (původem ze Zlína). Krom toho jsou zde ještě dvě Škody 706 (autobus Š 706 RTO MTZ a trolejová věžka) a několik neprovozuschopných vozidel. S historickými trolejbusy a autobusem se lze několikrát do roka setkat v ulicích Pardubic při různých akcích.

Předváděcí provoz Solarisů

V roce 2006 byly Dopravnímu podniku města Pardubic z Ostravy zapůjčeny dva vozy Solaris. Jednalo se o autobus Solaris Urbino 15 evidenční číslo 7618 (III. generace) a asynchronní trolejbus Solaris Trollino 15 AC II. generace evidenční číslo 3603. Během května zde jezdily i v pravidelném provozu s cestujícími. Vozový park pardubických trolejbusů začal ovšem být obnovován vozy 24Tr Citelis.

Dvanáctimetrové vozy ovšem nepostačovaly provozu a bylo nutné začít dodávat i kapacitnější trolejbusy. Místo kloubových vozů se Pardubice vydaly cestou vozů patnáctimetrových. Výběrové řízení vyhrála plzeňská Škoda, protože však Irisbus nevyrábí patnáctimetrové městské autobusy, vznikl zajímavý hybrid typu 28Tr, kde nalezneme výzbroj Škoda v karoserii Solaris (viz fotografie výše).

» Městská doprava » Česká republika » Pardubice