Zlín a Otrokovice
Dnešní krajské město, nacházející se v údolí říčky Dřevnice, vděčí za svůj rozvoj továrně Baťa. Centrum města spolu s Baťovou továrnou je obklopeno čtvrtěmi rodinných domků, stavěných původně pro tovární dělníky, které tvoří u nás zcela jedinečné prostředí. Také v centru samotném asi nejvíce upoutá budova z doby první republiky, slavný Baťův mrakodrap.
Trolejbusový provoz byl ve Zlíně zahájen v roce 1944, základ sítě tehdy tvořila jednostopá okružní trať. Protože k výstavbě silniční ani železniční magistrály podle Baťových plánů nikdy nedošlo, zůstal Zlín stranou hlavních dopravních tahů. Velmi významné je tak spojení se sousedními Otrokovicemi, kterými prochází mimo jiné druhý tranzitní železniční koridor. Do Otrokovic se trolejbusy ze Zlína (tehdy Gottwaldova) dostaly v roce 1953.
Velké změny se dějí od roku 2004 ve vozovém parku trolejbusů, neboť začínají být dodávány nízkopodlažní trolejbusy Škoda-Irisbus. Nové vozy typu 24Tr se ve Zlíně velmi rychle rozšířily, snad i díky tomu, že tu nejsou provozovány starší nízkopodlažní trolejbusy typu 21Tr. Za zmínku také stojí, že Dopravní společnost Zlín-Otrokovice vlastní také prototyp kloubového trolejbusu 25Tr, jediný se skříní v designu autobusů Citybus.