Tramvaje Škoda 15T v Praze
Vozy Škoda 15T jsou druhým typem tramvají dodávaných Dopravnímu podniku hlavního města Prahy plzeňskou Škodou Transportation. Jedná se o plně nízkopodlažní tříčlánkové vozy se čtyřmi dvounápravovými otočnými podvozky, kterých by do Prahy mělo být postupně dodáno 250 kusů. Vozy stejného typu jsou v provozu také v lotyšské Rize.
První 100% nízkopodlažní tramvají vyrobenou v České republice byl prototypový vůz 15T evidenční číslo 115 (PMDP) / 9200 (DPP). Tato tramvaj byla testována nejprve na plzeňské tramvajové síti, později byla převezena do Prahy, kde došlo i k prvnímu představení veřejnosti při zářijovém dni otevřených dveří. Vůz 9200 se ale nikdy nedostal do provozu s cestujícími a posléze byl z Prahy opět odvezen.
![Zobrazit fotografii](/foto/doprava/cz/mhd/praha/tram/_thn/115_vozovna-slovany.jpg)
115, Plzeň – Slovany
![Zobrazit fotografii](/foto/doprava/cz/mhd/praha/tram/_thn/9200_vozovna-stresovice.jpg)
9200, vozovna Střešovice
![Zobrazit fotografii](/foto/doprava/cz/mhd/praha/tram/_thn/9200_int1.jpg)
9200, interiér (1. článek)
![Zobrazit fotografii](/foto/doprava/cz/mhd/praha/tram/_thn/9200_int2.jpg)
9200, interiér (2. článek)
![Zobrazit fotografii](/foto/doprava/cz/mhd/praha/tram/_thn/9200_int3.jpg)
9200, interiér (3. článek)
Dodávky sériových vozů 15T do Prahy začaly v roce 2010. Po zkušebních jízdách došlo k prvnímu nasazení do pravidelného provozu s cestujícími více než rok po představení prototypu, 5. října 2010, a to na lince 7. Po krátké době se první vůz 15T přesunul na negarantované nízkopodlažní pořadí na lince 18, kde byl posléze doplněn dalšími tramvajemi stejného typu. S pokračujícími dodávkami v roce 2011 se pak tramvaje začaly objevovat i na dalších linkách.