Česká Lípa
Město Česká Lípa s necelými čtyřiceti tisíci obyvateli leží přibližně na půl cesty mezi Libercem a Ústím nad Labem. Historické jádro města se nachází na návrší u řeky Ploučnice, od které jej ovšem dnes dělí obchodní domy Andy a Banco z druhé poloviny 20. století. Ty také poněkud netypicky svým způsobem tvoří bránu do centra města od jihu, tedy i od železničního a autobusového nádraží. Mimo jiné se ve městě nachází vagónka, dnes patřící společnosti Bombardier.
Město je obsluhováno výhradně autobusovou dopravou, která v poslední době prožila poměrně bouřlivý vývoj. Provozovatelem hromadné dopravy byla totiž dlouhá léta společnost VETT, která provoz převzala od místní ČSAD. V posledních několika letech ovšem vznikl spor týkající se optimalizace linkového vedení, kterou město dopravci neumožnilo provést podle schváleného plánu. V roce 2007 pak byla společností OREDO vypracována studie, která mimo jiné poukazovala na přílišnou ztrátovost provozu. Během září téhož roku dokonce přestala MHD provozovat společnost VETT, místo které zdejší autobusy poprvé provozovala ČSAD Semily. Protože tato společnost zatím neměla příslušné licence (a navíc neproběhlo výběrové řízení), byly spoje prohlášeny za příležitostné a nebylo vybíráno žádné jízdné. Pak několik měsíců přešel provoz opět do rukou společnosti VETT, ovšem ta v únoru 2008 od provozování z ekonomických důvodů odstoupila a provoz opět převzalo ČSAD Semily (tentokrát definitivně).
Společnost ČSAD Semily provedla reformu linkového vedení, uplynulý vývoj má ovšem vliv i na poměrně zajímavý a rozmanitý vozový park. Oproti prvním vstupům ČSAD Semily do MHD v České Lípě, kdy se na linkách objevovaly autobusy často nevhodné pro městský provoz, je dnes vozový park na poměrně slušné úrovni s velkým podílem nízkopodlažních autobusů. Od původního provozovatele VETT odkoupila ČSAD Semily několik autobusů, a to starší autobusy Karosa a nízkopodlažní Citybusy a Citelisy. Kromě toho jsou tu v provozu autobusy SOR v různých variantách městského provedení, a to vozy délek 9.5 a 10.5 standardní i částečně nízkopodlažní. Navíc sem byl zakoupen i prototypový celonízkopodlažní SOR NB 12 City. ČSAD Semily koupilo i několik autobusů MAN, především čtyři nové autobusy typu D20. Vozový park doplňuje několik ojetých Mercedesů O 405 N.